,,MATEMATYCZNA POEZJA”- SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY

 

W naszej szkole realizujemy innowacjÄ™ matematycznÄ… pt.: ,,Bliżej matematyki”. Co miesiÄ…c odbywajÄ… siÄ™ dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu zbliżenie uczniów do ,,Królowej Nauk” – Matematyki. W kwietniu uczniowie klasy czwartej, piÄ…tej i szóstej wziÄ™li udziaÅ‚ w szkolnym konkursie matematycznym ,,Matematyczna poezja”.

Zadanie konkursowe polega na napisaniu autorskiego wiersza o Królowej Nauk -MATEMATYCE.

Celem konkursu jest przedstawianie zagadnieÅ„ matematycznych w sposób Å‚atwy do zapamiÄ™tania, popularyzacja twórczoÅ›ci poetyckiej oraz ksztaÅ‚towanie wrażliwoÅ›ci na sÅ‚owo.

PojÄ™cia i zagadnienia matematyczne pojawiajÄ… siÄ™ w  wierszach wielu sÅ‚awnych poetów –  naszej noblistki WisÅ‚awy Szymborskiej „Liczba Pi”, Adama Mickiewicza ,,Praktyka”, Juliana Tuwima ,,Matematyka”.

A jak widzÄ… matematykÄ™ uczniowie naszej szkoÅ‚y w dobie pandemii? Efekty ich pracy sÄ… niesamowite. MiaÅ‚yÅ›my bardzo trudny wybór.

Po wysÅ‚uchaniu wszystkich uczniów, biorÄ…cych udziaÅ‚ w konkursie, jury w skÅ‚adzie: Elżbieta Pietrucha, Edyta KoszaÅ‚ka i Justyna Dederko oceniÅ‚o i wyÅ‚oniÅ‚o zwyciÄ™zców:

I miejsce:

Iga Łopacka - kl.4

II miejsce:

Franciszek Mazurek- kl.4,

Dariusz Wojtiuk - kl.4,

III miejsce:

Tymon Iwaniec – kl.4

Filip Obara – kl.4

Wyróżnienie:

Aleksandra Mazurek kl.5

Zuzanna Marszaluk kl.4

A oto wiersze naszych uczniów:

Nie każdy w matematyce się odnajduje,

Ale dziaÅ‚ania matematyczne rozwiÄ…zywać próbuje.

Mnożenie czasami sprawia trudności

Jak wyjmowanie z ryby ości.

Jeśli trudne jest dzielenie

To odwrotnością będzie mnożenie.

Czasami rozwiÄ…zywania robiÄ… nam psikusy

Dlatego musimy uważać na minusy i plusy.

Kolejność działań jest bardzo ważna

Dlatego musisz być uważna.


                                                                       Iga Łopacka kl. 4

 

Matematyko Królowo Nauk!!!

Ty jesteÅ› jak zdrowie,

Kto dodawać i odejmować nie umie,

Ten szybko się w sklepie dowie jak jesteś ważna.

Mnożenie i dzielenie dla człowieka

jak dla kota miska mleka.

Pola figury  to sÄ… kontury,

które zawsze przypominajÄ… figury.

Ułamki są jak pizzy kawałki,

było 5 a są 3 jaki więc to ułamek.

Chcąc obliczyć, ile farby trzeba wylać na ściany,

należy wiedzieć co to są prostopadłościany.

                                                                   Franciszek Mazurek klasa 4

 

Szedł Jaś przez las ,

naliczył dziesięć trzask.

Åšwietna przy tym jest zabawa ,

więc zamiast trzask raz i drugi, nawet trzeci

nazbierał Jaś trzynaście śmieci.

PrzedzielajÄ…c to patykiem,

górÄ… trzaski, doÅ‚em Å›mieci

powstał mu ułamek niewielki.

Teraz prędko ratuj Jasia

 jeÅ›li matmÄ™ pojmujesz

szybko siÄ™ zorientujesz

i ułamek zbudujesz?

                                                              Dariusz Wojtiuk klasa 4




JechaÅ‚ Filip na rowerze liczÄ…c domki w plenerze, dwa żóÅ‚te, trzy pomaraÅ„czowe, a na koÅ„cu sześć nietypowe, chyba purpurowe. I tak przejechaÅ‚ caÅ‚Ä… wieÅ› ile ich tu naliczyÅ‚ czy już wiesz?

                                                                          Filip Obara klasa 4  

 

 

Szkoła ma swoje MINUSY i PLUSY
Wie o tym chyba każdy uczeń
MNOŻYMY tu szczęścia,
DZIELIMY troski.
nasz dzień z życia ucznia
nie jest prosty.
Gdy WYKRES ocen w górÄ™ szybuje
to nasza pani siÄ™ raduje.
MATEMATYKA nie taka straszna,
gdy bierze siÄ™ za niÄ…
NASZA KLASA!

Tymon Iwaniec klasa 4

 

 

,,Cukierkowa Matematyka”

Mam cukierków caÅ‚y kosz

Co z nimi zrobić nie wiem sama

Może rozdam je za grosz

I będę bogata

Dam jednego mamie, tacie

Dam po 4 moim braciom,

Jeszcze trzeba po 5 dziadkom,

I zostanie dla mnie dwa.

Teraz trzeba wszystko zliczyć.

Ile koszyk cukierków ma?

Zuzanna Marszaluk kl.4    

 

Królowa nauk – Matematyka

To od niej właśnie wszystko wynika

Ile jest pytań, tyle odpowiedzi.

Znak równoÅ›ci jednak nie wszÄ™dzie siedzi.

Dodać czy odjąć ?

Podzielić, pomnożyć?

By bilans w życiu mógÅ‚ nam siÄ™ zgodzić.

Taka to właśnie matematyka,

że nawet zegar zgodnie z nią tyka.

Ile minęło?

Ile zostało?

Żyć bez niej trudno

a z nią życia mało.

                                                                 Aleksandra Mazurek kl.5

 

Minus minusika szuka, gdy go znajdzie masz plusika.  

                                                               Gabriela Kruk kl.6

 

Liczby ujemne nie zawsze Å‚atwe

Nie zawsze przyjemne

Kiedy tylko zechcesz możesz je umieć!

PamiÄ™taj minus plus minus staje siÄ™ dodawaniem  nie odejmowaniem.

Może być to dla ciebie trudne, ale na pewno przekonasz się,

Że to wcale nie jest nudne !

                                                                    Karolina Petrykowska kl. 6

 

 Gratulacje zwyciÄ™zcom!!!

Organizatorzy: Elżbieta Pietrucha, Edyta Koszałka, Justyna Dederko.