REGULAMIN KONKURSU PROFILAKTYCZNEGO „WOLNI OD NAŁOGÓW- DZIĘKUJĘ, NIE PALĘ!”
1. Cele konkursu:
- Kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych w obszarze walki z paleniem tytoniu,
- Kształtowanie umiejętności propagowania zachowań asertywnych, promowania mody na niepalenie,
- Kształtowanie potrzeb i umiejętności wpływania na zachowania prozdrowotne innych osób.
2. Organizator konkursu:
· Pedagog szkolny Joanna Mazurek
3. Uczestnicy konkursu:
Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-III, oraz IV- VIII
4. Zasady przeprowadzenia konkursu:
· Zadania dla uczestników:
Uczniowie klasy I- wykonanie pracy plastycznej ukazującej szkodliwość palenia tytoniu oraz negatywny wpływ biernego palenia na organizm człowieka. Praca powinna być wykonana samodzielnie, techniką dowolną. Format pracy -A4.
Uczniowie klasy II i III - przygotowanie rymowanki składającej się z dwóch zwrotek. Powinna przekonywać
do niepalenia, ukazywać pozytywne aspekty życia bez dymu tytoniowego. Praca powinna być wykonana samodzielnie.
Uczniowie klasy IV i VIII - przygotowanie rymowanki składającej się z pięciu zwrotek. Powinna przekonywać
do niepalenia, ukazywać pozytywne aspekty życia bez dymu tytoniowego. Praca powinna być wykonana samodzielnie.
W rymowance znaleźć się powinny:
- informacje na temat szkodliwości palenia w kontekście zagrożeń, jakie wiążą się z paleniem tytoniu,
- informacje o pozytywnych aspektach niepalenia,
- informacje o tzw. biernemu paleniu i jego szkodliwości,
· Sposób opisania prac konkursowych.
Każda praca plastyczna powinna być czytelnie podpisana: imię i nazwisko, klasa. Format pracy - A 4.
Każda rymowanka powinna być czytelnie podpisana:
· Sposób dostarczania prac konkursowych.
Prace konkursowe należy składać do organizatora konkursu - pedagoga- Joanny Mazurek
Terminy:
Termin składania prac -06.12.2019 r.
Termin ogłoszenia wyników -10.12.2019r,
· Oceny prac dokona komisja powołana przez organizatora.
W skład Komisji Konkursowej wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji – Joanna Mazurek
2) Członek Komisji – Elżbieta Mulak
3) Członek Komisji – Jolanta Paszkiewicz
5. Zasady oceny:
Ocenie podlegać będzie:
● Zgodność z regulaminem.
● Pomysłowość.
● Trafność argumentów.
6. Zasady nagradzania:
Autorzy zwycięskich prac otrzymają nagrodę rzeczową.
Wszyscy uczestnicy konkursu wezmą udział w słodkim poczęstunku.
Wyróżnione prace zostaną opublikowana na stronie internetowej Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Strupinie Dużym.
Uwaga!
Prace nie będą zwracane. Pozostaną do dyspozycji i mogą zostać wykorzystane w działalności profilaktycznej szkoły.
SERDECZNIE ZAPRASZAM
pedagog: Joanna Mazurek